TIPS & TRUCS
Tips voor Relatiebeheer
 
  • CRM/ Relatiebeheer speelt zich af tussen mensen en moet daarom ‘echt’ zijn.
    Hartelijkheid en belangstelling worden door iedereen op prijs gesteld. Het systeem mag daarbij best een handje helpen. Geprogrammeerde, geveinsde hartelijkheid houdt geen stand. De database is middel en geen doel!
  • Vorm een goed beeld van uw verschillende klanten.
    Het gaat bij CRM uiteindelijk om interactie! Daarom moet u zich bij uw acties steeds afvragen of en hoe uw beoogde klant uw boodschap leest of waarneemt. Ga ervan uit dat hij al veel aanbiedingen informatie en informatie krijgt. Sluit uw boodschap aan op zijn interesse op dat moment? Waarom zou hij juist uw boodschap kiezen en lezen?
  • Wees zorgvuldig met het versturen van aanbiedingen en informatie.
    Uw contacten krijgen al zo veel toegestuurd. Daardoor roept ongewenste informatie, d.w.z. overvloedige en niet relevante informatie, irritatie op.
  • Benut elk contactmoment om met uw klant in contact te blijven.
    Stuur alsnog passende informatie of vraag of u die persoon na bepaalde tijd weer mag bellen of mailen. Zet dat in uw planning.
  • Houdt u de aan planning.
    De meeste van uw concurrenten zijn slordig en u hebt hiermee een voorsprong.
  • HUB en DIM
    Een oude wet binnen relatiebeheer: ‘Houd uw belofte en Doe iets meer!’. Met het nakomen van afspraken bent u al beter dan de meeste concurrenten. Door iets te doen wat uw contact niet verwacht, maakt u een onvergetelijke indruk. Die indrukken zijn belangrijk!